Reklamacije, prava i obaveze kupca (potrošača)

REKLAMACIJE:

U slučaju da želite da uložite reklamaciju na proizvod koji ste kupili preko LAPTOP.RS prodavnice, neophodno je da isti dostavite kurirskom službom na sledeću adresu za prijem reklamacija:

MAGACIN LAPTOP.RS DOO BEOGRAD
KOMPLEKS “LUKA BEOGRAD”
Žorža Klemansoa 24, 11000 Beograd
Kontakt telefon za kurira: 011/4003795

Pri slanju pošiljke, osim samog proizvoda koji reklamirate, obavezno je potrebno da priložite i validan dokaz o kupovini, a radi bržeg rešavanja vaše reklamacija poželjno je da dostavite i opis reklamacije. Savetujemo vas da slanje proizvoda izvršite u originalnoj transportnoj ambalaži kako bi umanjili rizik od transporntog oštećenja. Po vašoj želji, dostavu možete da izvršite i lično na navedenu adresu za prijem reklamacija, uz prethodno izvršenu najavu dolaska na telefon 011/4003795. Pri prijemu reklamacije, LAPTOP.RS DOO BEOGRAD izvršiće vizuelni pregled fizičkog stanja proizvoda, kompletnosti proizvoda i otvaranje reklamacionog zapisnika, nakon čega će biti započeto procesuiranje vaše reklamacije.

Ako ste proizvod za koji ulažete reklamaciju kupili kao fizičko lice, LAPTOP.RS DOO BEOGRAD će procesuirati vašu reklamaciju u skladu sa definisanim odredbama Zakona o zaštiti potrošača. Ako ste proizvod za koji ulažete reklamaciju kupili kao pravno lice, LATOP.RS DOO BEOGRAD će procesuiratu vašu reklamaciju u skladu sa definisanim odredbama Zakona o obligacionim odnosima. Tokom procesuiranja reklamacija, kao i tokom korišćenja ovog sajta, kompanija LAPTOP.RS DOO BEOGRAD poštuje vaše pravo na privatnost kao korisnika i obezbeđuje vršenje obrade ličnih podataka u skladu sa važećim odredbama propisa Republike Srbije.

PRAVA I OBAVEZE KUPCA (FIZIČKA LICA):

Za sve kupovine koje realizuju fizička lica primenjuje se Zakon o zaštiti potrošača. Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru, kupac (potrošač), nakon što obavesti prodavca o nesaobraznosti, ima pravo da zahteva od prodavca da otkloni nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe. Kupac ima pravo da bira da nesaobraznost robe trgovac otkloni popravkom ili zamenom. Ako otklanjanje nesaobraznosti nije moguće, kupac ima pravo da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili raskid ugovora ako: 1) nesaobraznost ne može da se otkloni popravkom ili zamenom uopšte niti u primerenom roku; 2) ne može da ostvari pravo na popravku ili zamenu, odnosno ako prodavac nije izvršio popravku ili zamenu u primerenom roku; 3) popravka ili zamena ne može da se sprovede bez značajnijih nepogodnosti za kupca zbog prirode robe i njene namene; 4) otklanjanje nesaobraznosti popravkom ili zamenom predstavlja nesrazmerno opterećenje za prodavca. Nesrazmerno opterećenje za prodavca, javlja se ako u poređenju sa umanjenjem cene i raskidom ugovora, stvara preterane troškove, uzimajući u obzir: 1) vrednost robe koju bi imala da je saobrazna ugovoru; 2) značaj saobraznosti u konkretnom slučaju; 3) da li se saobraznost može otkloniti bez značajnijih nepogodnosti za kupca. Kupac ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve popravke pojavi, a ponovna popravka je moguća samo uz izričitu saglasnost kupca. Uzimajući u obzir prirodu robe i svrhu zbog koje je kupac nabavio, popravka ili zamena robe mora se izvršiti u primerenom roku bez značajnih neugodnosti za kupca i uz njegovu saglasnost. Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na kupca, on ima pravo da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavi da raskida ugovor, a otklanjanje nesaobraznosti moguće je popravkom uz izričitu saglasnost kupca. Kupac ne može da raskine ugovor ako je nesaobraznost robe neznatna. Ako nesaobraznost nastane u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na kupca, pretpostavlja se da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika, osim ako je to u suprotnosti sa prirodom robe i prirodom određene nesaobraznosti. Ukoliko kupac zloupotrebi svoja prava po osnovu nesaobraznosti, biće dužan da prodavcu nadoknadi svaku štetu koju mu je time prouzrokovao. Prodavac će utvrditi da li postoji nesaobraznost robe koju je kupac istakao i ako utvrdi da je kupac i pored nepostojanja neosaobraznosti ili postojanja neznatne nesaobraznosti raskinuo ugovor, od kupca će tražiti naknadu štete zbog neosnovanog raskida ugovora. Pod štetom se podrazumeva kako stvarna šteta tako i oportunitetni trošak. U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača Kupac ima mogućnost rešavanja spora vansudskim putem posredstvom nadležnih tela.

OBAVEŠTENJE O OBAVEZI U UČESTVOVANJU VANSUDSKOG REŠAVANJA POTROŠAČKIH SPOROVA:

Kompanija LAPTOP.RS DOO BEOGRAD, obaveštava kupce (potrošače) da je prema Zakonu o zaštiti potrošača u obavezi da učestvuje u vansudskom rešavanju potrošačkih sporova pred telom za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova, ukoliko potrošač podnese predlog za pokretanje postupka vansudskog rešavanja potrošačkog spora neposredno, preko pošte ili elektronskim putem Ministarstvu nadležnom za poslove zaštite potrošača.

PRAVA I OBAVEZE KUPCA (PRAVNA LICA):

Za sve kupovine koje realizuju pravna lica primenjuje se Zakon o obligacionim odnosima. Kupac je dužan da primljenu stvar na uobičajeni način pregleda ili je da na pregled, čim je to moguće, i da o vidljivim nedostacima obavesti prodavca u roku od osam dana, a kod privrednih ugovora bez odlaganja, inače gubi pravo koje mu po tom osnovu pripada. Kad je pregled izvršen u prisustvu obe strane, kupac je dužan svoje primedbe zbog vidljivih nedostataka saopštiti prodavcu odmah, inače gubi pravo koje mu po tom osnovu pripada. Prodavac ne odgovara za nedostatke koji se pokažu nakon što protekne šest meseci od predaje proizvoda, izuzev kad je ugovorom određen duži rok. Ako isporučena roba nije u skladu sa ugovorom, kupac, nakon što obavesti prodavca o nedostatku, ima pravo da zahteva od prodavca da ukloni nedostatak ili da mu preda drugi proizvod bez nedostatka (ispunjenja ugovora), da zahteva sniženje cene ili da izjavi raskid ugovora.
Kupac ne može da raskine ugovor ako je neispravnost robe neznatna. Kupac može da izjavi reklamaciju Prodavcu radi ostvarivanja svojih prava po osnovu garancije u roku od godinu dana, u kome je predviđena odgovornost prodavca.

VAŽNE NAPOMENE:

Bez obzira da li ste kupovinu realizovali kao fizičko ili pravno lice, pravo na saobraznost (kao fizičko liče), odnosno pravo na garanciju (kao pravno lice) nije moguće ostvariti u sledećim slučajevima: 1) Ako je do oštećenja ili kvara došlo usled transporta nakon izvršene isporuke LAPTOP.RS DOO BEOGRAD; 2. Ako je do oštećenja ili kvara došlo usled nepravilne montaže; 3) Ako je do oštećenja ili kvara došlo usled nepravilnog održavanja; 4) Ako je do oštećenja ili kvara došlo usled neispravnih električnih instalacija, nestabilnog napona ili usled strujnog udara; 5) Ako je do oštećenja ili kvara došlo usled više sile (poplave, zemljotresa, požara, udara groma i sličnog; 6) Ako je do oštećenja ili kvara došlo usled ishabanosti samog uređaja; 7) Ukoliko je do oštećenja ili kvara došlo zato što se kupac nije pridržavao proizvođačkog uputstva i preporuka o upotrebi proizvoda. 8) Ako je do oštećenja ili kvara došlo usled korišćenja neodgovarajućeg ili neoriginalnog potrošnog materijala, strujnih adaptera ili punjača i kablova za povezivanje, koji nisu kupljeni uz proizvod, odnosno predviđeni proizvođačem; 9) Ako je proizvod oštećen hemijski, mehanički ili na bilo koji drugi način nakon kupovine; 10) Ako je proizvod oštećen usled radnji kupca ili trećih lica, popravki ili prepravki robe od strane neovlašćenih lica, zamenom neispravnog dela neoriginalnim delom bez saglasnosti prodavca, upotrebom neodgovarajuće dodatne energije ili opreme ili posledice navedenih radnji; 11) Ako je proizvod oštećen preteranim radnim opterećenjem robe, korišćenje robe izvan granica naznačenim u uputstvu, izvan parametara radnog režima, parametara okruženja i radnih opterećenja preporučenih od strane proizvođača; 12) Korišćenje programskih softverskih rešenja, drugih priključnih proizvoda, ili potrošnog materijala koji nisu predviđeni i autorizovani od strane proizvođača.